UMNO JUARA RAKYAT
07:28 | Author: Salam
Program Juara Rakyat bulan NGO dan Swasta telah sempurna diadakan di bandar Al Muktafi Billah Shah.Hasil kesungguhan dan kerjasama padu pemimpin parti dan rakyat jelata di dalam Dun Bukit Besi membuahkan kejayaan program ini.Ini merupakan program paling besar diadakan di Dun Bukit Besi selepas pilihanraya ke 12.Sebelum ini Dun Bukit Besi agak sunyi dari program-program parti.Mungkin disebabkan perang saudara dalam politik UMNO Negeri dan tempiasnya sampai ke Bukit Besi ditambah lagi Pengerusi Penyelaras UMNO Dun Bukit Besi tidak diketuai oleh YB Adun.Kini semua sudah berubah, kini semuanya sudah reda dan akhirnya pemuafakatan yang erat ini diterjemah malalui semangat kebersamaan yang tinggi dikalangan pendokong dan penyokong parti di tanah Bukit Besi ini.Mungkin tuhan lebih merahmati bumi Bukit Besi ini kerana rakyat jelatanya tahu bersyukur kepada Allah, tahu mengenang jasa dan berterima kasih kepada kerajaan BN.

Program Juara Rakyat yang hostnya UMNO Bahagian Dungun memberi kepercayaan dan tanggungjawab kepada Dun Bukit Besi dibawah pimpinan YB Dato' Din Bin Adam untuk mengelolanya.Bermula pada 13.05.2010 dengan program solat hajat diadakan di Masjid Kg Wa.Pada 14.05.2010 program gotong royong diadakan di setiap kampung dan pelancaran gotong royong diadakan di Bandar Bukit Besi.





Pada sebelah petang acara Futsal anjuran Penyelaras Pergerakan Pemuda UMNO Dun Bukit Besi dan bola jaring oleh Penyelaras Pergerakan Puteri UMNO Dun Bukit Besi.Sdr Azhar bin Jambol Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Dungun merasmikan pertandingan Futsal.Beliau sendiri turut bermain menyertai pasukan Penyelaras Pemuda.Manakala Puan Aziahwati Ketua Pergerakan Puteri telah merasmikan pertandingan Bola Jaring.Kedua pertandingan diadakan di padang BALORA bandar Al Mukatfi Billah Shah.



Progaram Juara Rakyat ini dimeriahkan lagi dengan pelancaran penubuhan RELA.Majlis diadakan pada sebelah malam dan disempurnakan perasmiannya oleh YB Dato' Haji Din Bin Adam.Turut hadir pada majlis itu ialah pemangku Ketua Pengarah RELA Negeri dan Ketua RELA Daerah.Kepimpinan UMNO Bahagian yang hadir ialah Setiausaha UMNO Bahagian dan AJK UMNO bahagian dalam Dun Bukit Besi.Program diserikan dengan persembahan koir dan persembahan pentas oleh penyanyi era 60-an iaitu L.Ramli , S Mariam dan Habshah.Acara pentas di hoskan oleh Mat Over.






Pada 15.05.2010 pertandingan sukaneka diadakan dan majlis Penutup Juara Rakyat NGO dan Swasta dengan aturcara penyampaian hadiah bagi pemenang Futsal, Bola jaring dan sukaneka.Penyampaian geran tanah dan penyampaian bakul makanan kepada warga miskin.Majlis penutup ini disempurnakan perasmiannya oleh Ybhg Datuk Dr Haji Rosli bin Mat Hassan Ketua UMNO Bahgian Dungun mewakili YAB Menteri Besar Terengganu.








Tahniah diucapkan kepada semua ahli jawatankuasa pelaksana program juara rakyat ini dan terima kasih kepada semua rakyat disegenap cawangan yang memberi kerjasama menjayakan program ini.
|
This entry was posted on 07:28 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On 23 May 2010 at 03:17 , anak bukit besi said...

Tahniah atas sifat kebersamaan... diharap panas sampai ke petang wookkk.....